Underwriter Assistance Team
Ricerchiamo risorsa da inserire presso società assicurativa internazionale con sede a Milano
Milano (MI)
12 Mesi
Determinato
Full-Time
Ral
26.760€
Smartworking; Polizza vita, polizza infortuni professionali e extra professionali e polizza sanitaria a carico della Compagnia; Ticket restaurant giornaliero di € 10,00; Contributo aziendale del 6% in caso di adesione a uno dei seguenti fondi pensione; Premio di risultato annuale.
Descrizione posizione
As part of the Business Operation Team, you will successfully complete initial training on company processes, procedures, and systems to ensure rapid integration into the team.
Main Activities:
• Manage basic administrative tasks related to the implementation of special commercial agreements, collaborating with Underwriters and other relevant departments.
• Support the administrative management of the policy portfolio, including the collection, verification, and updating of contractual documentation.
• Monitor deadlines and ensure proper archiving of documents in accordance with internal policies.
• Collaborate with the team to resolve any anomalies or requests for additional documentation.
• Assist in preparing periodic reports and managing data related to policies.
• Maintain a high level of attention to detail and accuracy in all assigned activities.
What We Offer
• 12-month fixed-term contract.
• Structured training and initial onboarding.
• Dynamic and collaborative work environment.
• Opportunity to acquire specific skills in the insurance sector.
Profilo richiesto
The ideal candidate will need to have:
• High school diploma or university degree, preferably in economics, law, or business administration.
• Good knowledge of Microsoft Office (Excel, Word, Outlook).
• Advanced knowledge of English language both written and spoken;
• Ability to learn quickly and adapt to new systems and procedures.
• Teamwork skills, precision, and attention to detail.
• Strong organizational skills and ability to manage priorities.
• Previous experience in administrative roles or the insurance sector is a plus.
Requisiti
Titolo di studio: Laurea specialistica (4-5 anni)Area di studio: Economica/Aziendale/Commerciale
Esperienza maturata nel settore: da 0 a 1 anno
Competenze linguistiche
Madrelingua: Italiano
Lingua: Inglese
Parlato: C1 - Livello avanzato
Comprensione: C1 - Livello avanzato
Produzione scritta: C1 - Livello avanzato
Competenze informatiche
Excel / Numbers: Esperto
Power Point / Keynotes: Esperto
Informazioni aggiuntive
Funzione: Finanza/Amministrazione
Numero posizioni ricercate: 1
Inizio previsto: 05/01/2026
Il presente annuncio è rivolto a candidati ambosessi, nel rispetto del D.Lgs. n. 198/2006 e ss.mm.ii. e dei Decreti Legislativi n. 215 e n. 216 del 2003 sulle parità di trattamento. Per candidarsi all'offerta è necessario registrarsi al portale FourStars. L'informativa completa sul trattamento dei dati personali ai sensi del Reg. UE 2016/679 è disponibile nella pagina di registrazione.
